Zijn kenmerk is "light is life", Light is life beïnvloedde zijn benadering van de architectuur en legde een belangrijke basis voor het ethisch minimalisme dat al zijn projecten kenmerkt.

Minimalisme (architectuur).
Minimalisme in de architectuur streeft ernaar gebouwen te reduceren tot slechts de noodzakelijke elementen.
De stroming minimalisme staat voor het minimalistische, het puur abstracte en objectieve, zonder emotie. Minimalisme maakt vaak gebruik van kubus-, bol-, cilinder-, en kegelvormen. Het gaat om de kracht van de eenvoud. Door het "krachtig" neerzetten van iets wat een "eenvoudige" vorm lijkt, probeert de architect de “essentie” van zijn ontwerp uit te beelden.
Het minimalisme ontstond aan het begin van de jaren ’60, in de Verenigde Staten. Het begin van de minimalistische stroming begon bij de beeldhouwkunst en mengde zich later met de schilderkunst. In de architectuur ging de ontwikkeling minder snel.