Ja dat kan. Je kan zelfs afgescheurde briefjes inleveren (halve) mits het deel meer dan de helft is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Nederlandsche Bank (DNB) vergoedt beschadigde eurobankbiljetten als meer dan de helft van het oorspronkelijke biljet over is, tenzij de biljetten moedwillig beschadigd zijn. Biljetten waarvan nog maar 50% of minder over is worden niet vergoed. Alleen wanneer onomstotelijk aangetoond kan worden dat het ontbrekende deel vernietigd is, vergoedt DNB deze biljetten wél.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt eraan als het briefje zodanig stuk is dat het nog wel compleet is dan kun je het omwisselen bij elke bank.
Voorbeeld helemaal ingescheurd op de vouwen.

Als je een briefje hebt wat niet meer compleet is maar wel voor iets meer dan de helft herkenbaar is dan kun je het inwisselen bij de Nederlandse Bank. Het gaat er dus om dat je die truc niet 2 keer zou kunnen uithalen, daarom meer dan de helft herkenbaar.
Voorbeeld de hond heeft het biljet verscheurd maar je kunt de restanten nog aan elkaar plakken en het is meer dan de helft.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
moet idd minimaal 51% zijn en een identificatienummer bevatten