Waarom wordt Noord Brabant harder getroffen door de bezuinigingen op Cultuur dan andere Provincies?

Na de geplande bezuinigingen op cultuur, krijgt Noord Brabant Procentueel veel minder dan andere provincies.
Dat terwijl na Noord Holland (Amsterdam) de grootste economische provincie is.
Waar per Amsterdammer straks € 300,oo staat voor cultuur, wordt dat in Noord Brabant nog geen € 3,oo.

Deze verhoudingen zijn totaal absurd als je het mij vraagt.

Toegevoegd na 41 seconden:
http://www.brabant.nl/actueel/nieuws/2011/juni/bezuinigingen-op-cultuur-onaanvaardbaar.aspx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
300€ voor cultuur per Nederlander? Dat is absurd hoog als je het mij vraagt logisch dat er bezuinigd wordt, echter is Amsterdam een toeristenplaats die inkomsten heeft uit de cultuur door toerisme.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang men blijft denken dat alles in de randstad (moet dat niet met een hoofdletter? Van mij niet :-) belangrijker is en superieur is aan de rest van Nederland blijft daar ook de meeste subsidie naar toe gaan. Pas als ze daar onder de zeespiegel verdwijnen willen ze opeens allemaal in Brabant komen wonen en nemen ze vast hun subsidies mee. Voorlopig schijn ik in de slimste regio te wonen.

Het beste antwoord

Amsterdam wordt gezien als cultuurhoofdstad van ons land. Een plek waar elke Nederlander naar toe moet kunnen gaan, om cultuur te proeven.

Bij de andere steden geldt dit in de opinie van de regering niet. Voor deze steden geldt een regionale culturele functie en niet een landelijke.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan mogen ze wel eens wat doen aan de bereikbaarheid van A'dam. En voor het geld dat ik kwijt ben om te parkeren kan ik in Brabant een concertkaartje kopen en er op de fiets naartoe: ik blijf wel hier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk vond ik de reactie onder uw antwoord het beste antwoord maar bij gebrek aan betere antwoorden.

Andere antwoorden (2)

onze cultuur financieren we zelf (lees: kostuum, bier) amsterdammers kunnen dat schijnbaar niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ jij woont zeker ook in de slimste regio?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is toch geen cultuur? dat is gewoon een reden om een weekend lang 5 dagen ipv 2 dagen te zuipen. misschien zou je het folklore kunnen noemen?
Het beleid is gewoon niet consequent. Als je beweert dat kunst beter wordt door het schrappen van subsidies dan moet je ook geen toporkesten subsidiëren.
Het is een beleid van volstrekte willekeur.