Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer? Zie uitleg..

Hij die die iets te zeggen heeft over het mijn, moet eerst maar..........vind hij daar geen gebreken dan pas mag hij.... of zoiets.
ben er lang naar aan het zoeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (10)

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij ziet wel de splinter in een andermans oog maar niet de balk in zijn eigen oog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het begint met de woorden waar ik ook mee begin: Hij die iets te.....
"Verbeter de wereld begin bij jezelf " zou ook van toepassing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het begint met de woorden waar ik ook mee begin: Hij die iets te.....
Het ware te wensen dat alle mensen met al hun gebreken zichzelf eens bekeken, dan zouden ze het praten over anderen wel laten. ...
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het begint met de woorden waar ik ook mee begin: Hij die iets te.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch een +je want het is de 2de strofe van het bewuste gedichtje :)
Volgens het nederlands woordenboek zijn er 2 spreekwoorden met het woord gebreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie wat te zeggen heeft over het mijne.
Hij ga naar huis en bekijke het zijne.
En vindt zijn oog daar geen gebreken.
Hij kome terug dan mag hij spreken.

was even zoeken, maar dit is hem denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie de schoen past, trekke hem aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie wat te vertellen heeft van mij en de mijnen
Gaat naar huis en bekijkt de zijnen
Vindt hij daar dan geen gebreken
Dan kan hij vrij van een ander spreken
Het ware te wensen, dat alle mensen met hun gebreken
Zichzelf eens eerlijk bekeken
Dan zouden ze het praten
Van anderen wel laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk, nog iets completer
+je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Herbalrebel :)
Misschien is het originele gedichtje nog wel langer.
Zie bijgesloten foto
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Velen hebben mond genoeg om anders werk te kraken
Maar hebben dan geen hand genoeg om beter werk te maken.

Die tekst had ik ingelijst altijd mee in de tijd dat ik veel op beurzen stond met de dingen die ik maak. Het was een klein houten lijstje, dat altijd in een hoekje hing. Nu en dan wees ik er dan even fijntjes op als iemand onterecht commentaar had :-)