waarom staat er een trema op finaciële en associëren je spreekt het toch uit als finansjeele en asssjeeren?

met trema finansj-ele

Toegevoegd na 59 seconden:
is natuurlijk financiële, als in de financiële situatie.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Zonder trema zou er staan:
- finansiele
- assosieren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hoort het eigenlijk uit te spreken als finansie-ele, bijna niemand doet dat maar daar is de trema voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt woorden nu eenmaal niet schrijven zoals je ze uitspreekt.
Ieder heeft zijn/haar eigen dialect, tongval, gewoonten etc. dus dan zou je nooit een eenheid krijgen.
Ik zeg bijv. nooit asssjeeren, maar altijd keurig
asosie-eren (lol).

Onze schrijftaal is een poging om het voor iedereen duideljk te maken, niet alleen voor de mensen uit de randstad.
Dus regels. En uitzonderingen op de regels.
Dus blijft het moeilijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus jij spreekt bijvoorbeeld interessant echt uit als interessant?
Ik spreek ik het uit als intressant, en check google translate, zelfde uitspraak.
Maar ja ligt idd aan dialect, ik vind zelf het niet klinken als je het uitspreekt als geassosie-eerd. Als ik het zo zou uitspreken ligt iedereen die dat hoort in een deuk :P
Dat is nou "de taal", die uitgevonden is.
Daar moet je je aan houden.
net als de wet.