Ik had een tattoo gezien bij een man op zijn hand 3 rondjes tussen langs zijn duim. weet iemand wat dat kan betekenen?

Toegevoegd na 27 seconden:
Het woord tussen moet weg:P

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
87.7K

Antwoorden (7)

Hoop Geloof en Liefde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MissBiggie
13 jaar geleden
Dat zijn een anker, een hart en een kruis ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn oom heeft dezelfde tattoo. Hij heeft mij altijd verteld dat het idd geloof, hoop en liefde betekent. Daarom + voor je antwoord.
Als die persoon lid is van een straatgroep dan kunnen de rondjes staan voor de 3 plekken waar die groepsleden heen kunnen: ziekenhuis, gevangenis of graf. Ze kunnen ook staan voor "mi vida loca" = mijn vreemde/gekke leven.
Amadea
13 jaar geleden
Het is een symbolische verwijzing naar de heilige drie-eenheid (Vader, zoon en de Heilige geest).

Het is een tattoo die veel voorkomt in Amerikaanse gevangenissen (met name onder Spaanse gevangenen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik dacht zelf dat het betekent dat je tegen de politie bent. Dat is mij in ieder geval altijd wijsgemaakt. Maar wat de anderen zeggen kan ook kloppen???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fuck the police... Hoorde ik van een client op m'n werk die ze ook heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik weet ligt het eraan hoe de stipjes staan... ik weet niet welke waaraan hoort, maar staat het middelste stipje richting de pols of richting binnenkant hand. De een staat voor geloof hoop liefde zoals eerder al gezegd, de ander voor het duivelse.
Tja... mocht het je hier niet duidelijk worden, vraag het een tatoeerder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je ziet ze wel eens, 3 puntjes in een driehoek geplaatst op de huid tussen duim en wijsvinger.­ De betekenis hiervan is ‘mi vida loca‘ oftewel ‘mijn vreemde/gekke leven’.­

Deze simpele tattoo is werkelijk wereldwijd in gebruik.­ Soms met een kruisje erin (Pachuco kruis) waardoor het een gang-tattoo wordt bij Latijns-Amerikaanse mensen.­ De tattoo met het Pachuco kruis is er in 2 varianten.­

In Vietnam is de betekenis iets anders: “Toi khong can gi ca” (ik geef nergens om).­
In Duitsland lieten veroordeelden deze tattoo net als bijvoorbeeld de traan en het spinnenweb plaatsen om aan te geven dat ze achter de tralies gezeten hadden.­

Vroeger was het een protectiesymbool voor vrijmetselaars, zwervers, zeelui en veroordeelden.­ De puntjes staan ook bekend als hobo-dots (zwerverspuntjes) en zouden in dit geval Geloof, Hoop &­ Liefde betekenen.­

In het Zuidoosten van Turkije werden deze stipjes vanouds gedragen door mensen die bij een stam hoorden.­ Dit symbool stond daar voor “Gormem, Duymam, Soylemem” wat iets betekent als ‘ik hoor niets, ik zie niets en ik zeg niets’.­ Het dragen van dit teken werd gezien als een eed.­ Het vergde een grote verantwoordelijkheid.­ Er werd van de drager verwacht dat deze zich zou opofferen ter wille van zijn omgeving.­