Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is naar jouw mening het mooiste logo (van een bedrijf) en waarom?

Mijn opdrachtgever is van het soort dat het volgende vindt: "logo ergo sum": ik heb een logo en dus besta ik. Als variant op de bekende woorden van Descartes die opmerkte: cogito ergo sum": ik denk, dus ik besta.

Ik ben op zoek naar inspiratie en weet uitstekend mijn weg te vinden op het internet. Maar.. ik zoek (ook) naar de mening van jou/jullie!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een frisse aanpak voor dit soort opdrachtgevers is het logo van blue circle. Ik vond hem geniaal.

Toegevoegd op 17-06-2009 10:43:38
Bovendien kan je je afvragen of mooi het criterium moet zijn. Het moet vooral werken lijkt me. Iets wat je op een meter afstand al niet meer kan onderscheiden kan wel mooi zijn maar werkt dus niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

Natuurlijk dat van mijn eigen zoon.....
re-invention=opnieuw uitvinden
TOP logo!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi...! >+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooie naam, Re-invention, maar wat doet die Chinese werpster daar? :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat vroeg ik me ook meteen af.
Heeft die werpster die globe in tweeën gedeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werpster? nee, de gedachte erachter is dat het wiel opnieuw wordt uitgevonden en het wiel wordt wereldwijd ( de globe) gebruikt...beetje doordenken maar ik vond het wel apart...
In al zijn simpelheid en sierlijkheid nog steeds Coca Cola...
Een krachtig en mooi logo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AH !

Toegevoegd op 17-06-2009 10:02:51
Omdat het zo simpel en herkenbaar is
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het logo van de australische airline Quantas, vooral op de staart van hun vliegtuigen (knalrode staart met sierlijke witte kangoroo)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het logo van Oad Reizen wel wat hebben.
Dat bedrijf is ooit gestart als busbedrijf en dat zie je nog steeds terug in het logo:
De O en de AD staan in hokjes die lijken op de busramen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is zo lelijk dat het zeer aan m'n ogen doet ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, die kleuren zou ik ook niet gekozen hebben. Puur de combinatie van de bedrijfssoort en de busraampjes vind ik mooi gevonden.
Dit, vanwege de eenvoud, het mooie font en het beeld dat je op het Suezkanaal vaart.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-2? er wordt toch naar een mening gevraagd '' is MIJN mening , hoe kun je nou iemand anders zn mening minduimen ?..ik zeg toch niet dat ik dit voor jullie (de minduimers) ook bepaal?
Eulda (The European Logo Design Annual) kiest ieder jaar per land het mooiste logo. Ikzelf hou wel van frisse, humorvolle logo's, zoals die hieronder. Ik ben het ook wel eens met wijn, die van Blue Circle is echt briljant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het apple logo :heel sober en geen tekst nodig om te weten dat het apple is. Universeel gekend en toch niet banaal. Blijft een jong logo.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van blond amsterdam natuurlijk! Springt er lekker uit!
Logo 1: het gewone logo
Logo 2: het getekende logo
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het Volvo-logo altijd mooi gevonden:
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen altime favoriet. Die van Shell vind ik wel krachtig, omdat daar de company naam niet instaat. Mijn huidige favoriet is die van FedEx omdat daar een extra pijltje in verstopt zit, die had ik nog nooit gezien, maar toen ik dat las, zag ik het meteen en vanaf toen altijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Shell, het logo is het plaatje van de naam.......een schelp, ijzersterk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je op zoek bent naar een goede slogan is dit wel een leuke site
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor de tip, maar ik wil eerst voor de reeds bestaande naam een logo laten maken... vandaar!
Deze : Omdat het van de winkel van mijn mannetje is en omdat ik 'm simpel maar toch stijlvol vind!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding