wat betekent kwartnoot=kwartnoot (kan geen bolletjes schrijven) in bladmuziek?

komt voor in stukken met verschillende maatsoorten achter elkaar

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

♩=♩ of ♫=♫ is dat je iedere tel gewoon strak speelt
.
♫=♩♪ (boven de ♩♪ nog een streep en een 3tje) is met swing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vorige antwoord was ook heel goed. Eigenlijk twee beste antwoorden!

Andere antwoorden (3)

Dat is een noot die een kwart tel duurt. 4 kwartnoten achterelkaar is een tel. In een vierkwartsmaat, is dat dus een maat vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij wil dat zeggen dat een kwartnoot een kwartnoot is ongeacht de maatsoort. Soort uitzondering op de regel dus. De kwartnoot is een noot van bv 4kwartsmaat maar bij hoge uitzonder is hij net zo lang bij de driekwartsmaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een kwart zegt het al een/vierde.
Heb je een vierkwartsmaat 4/4 dan duurt hij dus een tel.(er zitten 4 in een maat) heb je een tweekwarts maat (2/4 dan duurt hij duseen halve tel.