Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een woord, zin of ontwerp registreren (voor europa) als merk?

Ik heb diverse Nederlandse bedrijven gevonden, maar ik vraag me af welke alternatieven (met lagere kosten) zijn door dit bijvoorbeeld in het buitenland te doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
961

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Een merk kan gedeponeerd worden bij het BeNeLux Merken Bureau. Hier zijn kosten aan verbonden. Wellicht een idee dit na te vragen bij de Kamer van Koophandel.
Zij kunnen een onpartijdig advies geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het BVIE een Benelux-verdrag is,geldt de merkbescherming ook in België en Luxemburg. Daarnaast is de Europese en internationale regelgeving op het gebied van het merkenrecht van belang. Afhankelijk van zijn wensen kan een ondernemer kiezen voor inschrijving in het register van:

het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom/BBIE voor een merk dat geldig is in de Benelux;
de Office for the Harmonization on the Internal Market/OHIM in Alicante, Spanje voor een merk dat geldig is in de gehele EU;
de World Intellectual Property Organization/WIPO in Genève, Zwitserland voor een merk dat geldig is in een een of meer van de 84 aangesloten landen (voor deze inschrijving geldt wel dat men eerst een registratie in de Benelux moet hebben verricht).

Voor sommige merken kan de maker naast het merkenrecht, ook andere intellectuele eigendomsrechten aanvragen. Op het merk rust dan bijvoorbeeld het merkenrecht én het auteursrecht.


Kijk voor meer informatie en links op onderstaande website van de overheid.

(td)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding