Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik een karamel / oker kleur?

ik probeer het met fimo klei te krijgen, maar het is me nog steeds niet gelukt.

Toegevoegd na 1 uur:
Ondertussen heb ik de oker kleur gekregen door rood te gebruiken, beetje blauw en best veel geel en een beetje wit.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
27.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Het ligt er aan wat je wil.

Je kan ook een goedkopere soort klei nemen (van die zelfhardende uit de speelgoedwinkel / knutselwinkel bijvoorbeeld) (heb je in wit en terra/roodbruin, maar je kunt het beste wit gebruiken)

Die kan je dan in de kleur verven die je wil. Tubetje oker en klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het moet ook in de oven kunnen. Ik moet eigenlijk de kleurencombinatie weten.
Roodbakkende klei is geel zolang het niet is gebakken, als het geel nog iets te licht is zou je er een klein beetje zwartbakkende klei doorheen kunnen mengen.
De kleuren blijven behouden zolang je het niet bakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of het werkt, maar als je nou het volgende doet: Je gaat in het programma Word drukken op de knop 'tekstkleur'. Dan druk je op 'meer kleuren' en dan op 'aangepast'. Dan selecteer je de kleur die je wenst door met de twee aanwijzers op de goede plek te gaan staan. En dan zie je onderin in welke verhoudingen de kleuren rood groen en blauw moeten worden gemengd. Zie het plaatje, in dit geval 25 delen rood, 15 delen groen en 5 delen blauw maakt de aangegeven kleur. Is dat een methode die voor je werkt?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding