Waar de naam TomTom vandaan komt?

Navigatie is al zo oud als het heelal. Mensen over de hele wereld helpen elkaar al eeuwenlang de weg te vinden met gebruik van bakens, wegwijzers... en trommels.

Volgens antropologen luidden trommels het begin van de communicatietechnologie in. Met trommelslagen werden signalen en berichten over grote afstanden overgebracht, waardoor reizigers hun bestemming zo snel en nauwkeurig mogelijk konden vinden. Net als TomTom vandaag de dag doet.

Harold Goddijn, directeur van TomTom, weet nog goed hoe er naar een geschikte naam voor onze draagbare navigatieapparaten werd gezocht.

“Voordat we de naam TomTom gebruikten, heette het bedrijf Palmtop. Deze naam gaf goed weer waar we ons destijds mee bezighielden: de ontwikkeling van toepassingen voor handheld computers, met name voor de Palm Pilot. Naarmate de marktmogelijkheden toenamen, zagen we in dat we een nieuwe naam nodig hadden om onze nieuwe focus op de navigatietak beter te weerspiegelen.Met GPS-navigatie kan werkelijk iedereen snel, eenvoudig en zorgeloos zijn of haar bestemming bereiken, ongeacht welk apparaat er wordt gebruikt. TomTom was de perfecte keuze

Toegevoegd na 3 dagen:
Overigens TomTom is Engels voor tamtam (trommels).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tonijn
13 jaar geleden
Het is mij inmiddels duidelijk, maar in bovenstaand antwoord ontbrak nog een laatste schakeltje: tomtom is Engels voor tamtam.

Andere antwoorden (1)

"TomTom heet TomTom omdat dat, volgens Ribbink, “een hele fijne, vrolijke naam is, die stevig in het geheugen ligt”."