Kent iemand een mooie zin om iemand te condoleren in het Engels ?

Ik heb via e-mail vernomen dat de mama van één van de Japanse bazen is overleden, graag zou ik een klein mailtje terugsturen in het Engels.

13 jaar geleden
in: Taal
71.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou even goed informeren, hoe de gewoonte is bij het overlijden van iemand in Japan. Hun cultuur is een beetje anders dan de onze, zo mag je bijv. nooit bloemen meenemen als je ergens thuis uitgenodigd bent.
Zéker als het hier om een baas gaat, zou ik hier geen fout willen maken met een condoleance, waar dit misschien totaal niet gewenst is...

Het beste antwoord

My deepest condolences to you and your family.
You are in my thoughts and prayers during this diffecult time.
(prayers kun je weglaten als je dat niet wilt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ maar inderdaad: difficult.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps ja, kleine vergissing, zie het nu ook, DIFFICULT moet het zijn.

Andere antwoorden (4)

I would like to offer you my condolences.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met de zin die ik je hier geef condoleer je iemand en laat je hem/haar weten dat je daarom warme gevoelens van medeleven koestert tegenover die persoon. Hier komt de zin:

'I condole with you on your loss and you have my warmest sympathy'

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I am very sorry to hear about your loss...
Is ook een mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Please accept my heartfelt sympathy on the passing of ...
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je een - gekregen hebt,snap ik niet. Van mij juist een +