Hoe tover ik de duitse ringel-s uit mijn toetsenbord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
56.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat ik mijn max. aan antwoorden heb bereikt, maar zo via de reactie. Alt inhouden + 225
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
dit is de makkelijkste manier om de ringel s te maken: ctrl+alt+s
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik weet niet hoe je het uit je toetsenbord haalt maar je kan ook de ß kopiëren van internet. Dus kopieer hem > ß en plak hem in je document.

Het beste antwoord

Alt-0223: ß
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snelle - hippo - jelle !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"comedian harmonists" "so ein kuß kommt von allein" filetype:pdf shit... geen gewenste resultaat :D

Andere antwoorden (8)

Met de character map in je start->programs->accessoires (copy-paste)

of verkort met alt-0223

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is ook toegelaten de ß te vervangen door een dubbele s :

Gruß == Gruss !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook met Alt+225 (ß)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij is het eens gelukt met de toverspreuk
"Hokus pokus ringel s, kom te voorschijn al zijn er 6"

Maar met alt + 225 moet het gaan lukken = ß
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De ß (Ringel-S) maak je door Ctrl+Alt+S te drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hier toch niet ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
net als ctrl alt 5 = € (y)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probeer het maar eens:))
rose
13 jaar geleden
Bij mij niet, omdat ik een andere toetsenbordindeling gebruik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan krijg ik een vrouwenstem die zegt : Off....Is this Correct?
Alt + 0223 en Alt + 225 zijn al gegeven.

Ik voeg even een aantal links toe naar pagina's waar je zelf in het vervolg direct kan opzoeken wat voor een bepaald teken de alt-code is.
rose
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je + , altijd handig.
Mits je toetsenbord op "Verenigde Staten Internationaal" staat ingesteld (even ervanuit gaande dat je Windwows op je pc hebt), kun je gewoon rechter Alt-S gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Dan duw ik eerst op de knop met compose. Dan laat ik de knop met compose los, en dan duw ik daarna op de knop met de s. Dan laat ik de knop met de s los, en dan nog een keer op de s. En dan heb ik de ß.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En... waar zit de knop compose dan wel niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Is onder de shift van rechterkant, naast de Alt Graph ook van rechterkant.
Dat kan met een (eerder genoemde) alt-code, maar bij de meeste toetsenborden kun je ook gewoon Alt Gr (rechter alt) + kleine letter s doen.
(AltGr hoofdletter S wordt paragraafteken, niet de hoofdletter ringel-es die ook bestaat)

----
N.B.: de Nederlandse wikipedia is het niet eens met de hoofdletter ß, maar de engelse wel... XD