Wat word er bedoelt met deze zin over pesters?

Wat word er bedoelt met deze zin over pesters? Ik heb het over het onderstreepte

Picture for question
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Taal
1.4K
SingingCoyote13
2 jaar geleden
het gekke is dat pesters vaak zelf iets hebben wat ze dwarszit of iets hebben met het probleem waarmee/waardoor ze pesten op een of andere wijze

Het beste antwoord

Er wordt bedoeld dat iedereen zijn eigen waarheid heeft.
De waarheid bestaat namelijk niet.
Men kan dingen ervaren, zien, meemaken, en dat geloven.
Dan is dit voor die persoon de waarheid.

Een ander persoon die deze zelfde dingen ervaart, ziet, of meemaakt, haalt daar iets anders uit en dat is dan voor die persoon de waarheid.
Dit zie je vaak bij rechtszittingen waarbij elke getuige zweert de waarheid te zeggen en ieder getuige iets anders beweert.

De waarheid bestaat dus niet. het enige dat telt zijn feiten.
Feit was, dat het regende toen het ongeluk gebeurde.
Feit is, dat Napoleon is verslagen bij Waterloo.
2 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wat een pester doet komt voort uit zijn of haar wil om macht te krijgen over degene die gepest wordt. De acties en woorden van de pester zijn alleen op diens eigen visie gebaseerd. Het houdt geen verband met wie de persoon die gepest wordt is, maar komt uit het vertekende beeld van de pester. Het is eenzijdig omdat het alleen de gedachten van e pester als bron heeft. Welke persoonlijkheid degene die gepest wordt heeft is onbekend, het gaat alleen om de macht.
. . .
van d pester = van de pester
Toegevoegd op 01 augustus 2021 12:58: tekst
Amadea