Wat is de betekenis van een foodie?

Wat bedoelen mensen als ze iemand een 'foodie' noemen? Houdt die persoon dan bijvoorbeeld veel van eten? Of zijn ze misschien heel goed in koken? Hoe kan ik de term opvatten?

3 jaar geleden
in: Taal
11K

Antwoorden (2)

Een foodie is iemand die een vurige of verfijnde interesse heeft in eten en die niet alleen uit honger eet, maar ook uit interesse of hobby, en een passie heeft voor eten. De termen 'gastronoom' en 'fijnproever' definiëren hetzelfde, d.w.z. een persoon die van eten geniet voor zijn plezier.
SimonV
3 jaar geleden
Een foodie is iemand die een grote interesse heeft voor eten en graag bijzondere gerechten eet, het liefst zijn dit zeldzamere of exotische gerechten... niet dus de simpele gerechten die in grote ketens of snackbars aangeboden worden.
Ze zijn ook meestal goed op de hoogte van verschillende culinaire termen en hebben een redelijke tot goede kennis van wijn-spijscombinaties.
Niet zelden gaan ze na aan goed etentje met de chef in gesprek en schrijven ze na het eten al meteen een review. Ze weten meestal ook alles over de voedingswaarde van producten en kunnen obsessief of fanatiek met alles rond eten bezig zijn.
Ze hebben ook vaak de beste tips en thuis hebben ze ook vaak een grote verzameling kruiden en specerijen.
amc