Hoe kan ik beter worden in Engelse leesteksten?

Ik oefen heel veel leesteksten, maar snap er nog steeds niks van.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
1.9K
Amadea
3 jaar geleden
Door hardop Engelse woorden te leren en bijvoorbeeld vaak naar programma's van de BBC te luisteren.
Griffin
3 jaar geleden
@Amadea "Door hardop Engelse woorden te leren"
Er is ook zoiets als verbanden en context, met alleen domweg woordjes leren kom je er niet.

Antwoorden (3)

veel engels praten, luisteren en doen. dus naar Engelse tv kijken en daar de teletekstpagina 888 (voor doven en slechthorenden ) bij aanzetten zodat je mee kunt lezen. als je iets opzoekt op google, probeer het dan eerst in het Engels te lezen, daarna Nederlands.
En lees ook eens voor je plezier, een Engels tijdschrift met onderwerpen die je leuk vindt
3 jaar geleden
Behalve veel lezen is een grotere woordenschat ook van belang bij leesvaardigheid. Maak dus niet alleen veel 'leeskilometers', maar investeer ook in je woordenschat. Maak hier regelmatig tijd voor. Net zoals je traint voor een vaardigheid als tennis, moet je de vaardigheid lezen ook trainen. Dat lukt alleen ala je het regelmatig oefent. Niet alleen teksten maken, maar ook Engelse woorden leren.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Zoek op internet naar Engelstalige informatie over een onderwerp dat jou interesseert. Dus ben je fan van Ariana Grande, dan zoek je op "Ariana Grande biography". Houd je van eekhoorns dan zoek je naar "squirrels". Door Engelstalige zoektermen te gebruiken vind je allemaal korte Engels teksten. Kies een korte tekst uit. Lees eerst de tekst een keer helemaal door. Als er woorden in staan die je niet kent dan lees je 'gewoon' verder. Probeer in 1 zin op te schrijven waar de tekst over gaat.

Nu lees je de tekst nog een keer door. Bij de tweede keer lezen zoek je de onbekende woorden op in een woordenboek of via google translate.

Waarschijnlijk zul je zien dat je de eerste keer de grote lijnen van de tekst al begreep zelfs zonder alle woorden te kennen.

Tekst lezen is een vaardigheid die je leert door het veel te doen. Net als toen je lang geleden leerde fietsen is het vallen en opstaan. Niet opgeven dan gaat het vast lukken. Succes.