Is afgestudeerd zijn hetzelfde als geslaagd zijn?

Mijn zus is afgestudeerd aan de uni Leiden (bachelor) dus ik heb net in de winkel versiering gehaald waarop staat 'geslaagd' maar nu stel ik me de vraag past dat wel wanneer je je bachelor/ hebt behaald?

3 jaar geleden
in: Taal
2.6K
crispy
3 jaar geleden
ja hoor dat is geen probleem
Antoni
3 jaar geleden
Bij een universiteit is een bachelor een academische basisopleiding waar de student de basiskennis leert over een vakgebied. Het is in Vlaanderen en Nederland gebruikelijk na een academische bachelor de opleiding te voltooien met een masterprogramma. Desalniettemin een reden om haar te feliciteren en in het zonnetje te zetten.

Antwoorden (1)

Nee, dat is niet hetzelfde. Iemand die is afgestudeerd die heeft het einddiploma van die opleiding behaald. Iemand die een deelfase van een opleiding heeft voltooid is wel geslaagd maar nog niet afgestudeerd.
Amadea