Iemand die mij het verschil kan uitleggen tussen een "run" en een "batch" (logistieke context)?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
1.5K
TurfGraver
3 jaar geleden
Een run is een verzameling verschillende producten voor 1 klant.
Een batch is een hoeveelheid producten die in 1x geproduceerd worden.

Antwoorden (1)

Enkele methoden van orders picken zijn:
- Piece picking: Alles voor één order door één picker;
- Zone picking: Eigen zones voor grote orders door meerdere pickers;
-BATCH picking: Voor meerdere orders bij één logische route door één picker;
- Wave picking: Voor meerdere orders gebaseerd op bepaalde tijd, prioriteit, capaciteit en/of vervoerder.
De RUN of MILKRUN is een relatief nieuwe aanpak van het orderpicken. De picker maakt daarbij voortdurend rondes door het magazijn en neemt onderweg goederen mee die hij aan het eind van elke ronde bij het verzamelpunt aflaadt. Zodra er een nieuwe klantorder binnenkomt, wordt die onmiddellijk doorgegeven aan de picker op de werkvloer. De eerstvolgende keer dat hij tijdens zijn ronde langs de opslaglocatie komt, neemt hij het artikel mee.