Hoe noem je iemand die niet tegen een grapje kan?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
5.5K
Pieterke
3 jaar geleden
Bedoel je iemand die gewoon niet om een grapje kan lachen of bedoel je iemand die boos wordt als je een tegen hem grapje maakt? In het eerste geval zou je bijv. kunnen zeggen dat het een droogkloot is
Griffin
3 jaar geleden
Zuurpruim...
Amadea
3 jaar geleden
Een specifiek woord voor zo'n persoon weet ik niet te vinden. Maar ik heb wel een mooi artikel gevonden met tips voor diegene, om stap voor stap te leren daar wél tegen te kunnen: https://nl.wikihow.com/Het-leven-niet-zo-serieus-nemen
HeerVoldemort
3 jaar geleden
- Stuk chagrijn
- kansloos
- portret
- azijn pisser
SentWierda
3 jaar geleden
Een cryptogramwoord (omdat het woord 'mop' erin is verwerkt) is: mopperaar of mopperkont.

Antwoorden (2)

Een grapje kan sarcastisch of cynisch zijn, maar als jij daar niet tegen kunt kan je ook zelf een sarcast zijn of een cynicus. Misschien ben je dan zelfs een beetje autistisch, omdat het grapje helemaal niet in jouw wereld past. Men kan je ook een DROGE vinden, maar dat is meer een etiket die een ander aan je geeft.
Mensen die er niet tegen kunnen, dat men een grapje tegen of over ze maakt kan je DROOG noemen, maar ze kunnen ook SARCASTISCH reageren of CYNISCH. ieder mens is anders en één etiketje plakken op zo'n gebeurtenis is niet mogelijk.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dat noem je een beledigt persoon, met een slecht gevoel voor humor.
( Mensen met verstand weten wat een grap is. )