Als het gaat om een duplicaat, dan is het koPIE. Als je iets goedkoop op de kop hebt getikt, is het een KOpie.
En dat is natuurlijk spreektaal.
Toegevoegd op 15 mei 2020 08:56: tekst
bamibal
3 jaar geleden
Utrecht
3 jaar geleden
Als je iets goedkoop op de kop hebt getikt, is het een KOOPje.
Amadea
3 jaar geleden
Op z'n Amsterdams is het wel degelijk een kopie. En er zullen ongetwijfeld meer plaatsen in het westen van Nederland zijn waar men het in de volkstaal zo uitspreekt.
De klemtoon ligt hier altijd op de tweede lettergreep. ko-PIE
Als je iets goedkoops hebt gekocht is het in goed Nederlands niet een KO-pie, maar een KOOP-je
Toegevoegd op 15 mei 2020 08:56: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Over het laatste denken ze in Amstedam heel anders over. Daar is het gewoon een KOpie ;-)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Thecis
Ik ken Amsterdam en het Amsterdams vind ik een heel leuk dialect, maar hier hebben we het normaal gesproken toch over het ABN?
Ivana
3 jaar geleden
Toch blijft iedere rasechte Rotterdammer een "KOpie" zeggen. Haha