Welk font is het eerste gemaakt door een vrouwelijke ontwerper?

Hallo

Vroeger werden heel veel posities in de maatschappij door mannen gedomineerd. Ook in de typografie was dat zo, en nu vroeg ik me af welk font het eerste was dat door een vrouw werd gecreëerd. Aangezien ik niet direct een antwoord vind op Google, dacht ik dat iemand van jullie misschien meer weet.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
1.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV
Ik verbaas me steeds over jouw snelheid en grondigheid in je antwoorden. Compliment en plus.

Antwoorden (1)

Dat was de Belladonna door Hildegard Henning in 1912.
Gevolgd door:
Elizabeth Colwell, Colwell Handletter, 1916
Maria Ballé, Ballé Initials, 1920?
Toegevoegd op 20 maart 2020 12:10: afbeelding
Plaatje bij antwoord
SimonV