Wat is precies de definitie van een zingevingskader?

Bij de film, The Truman Show, moet ik een vraag beantwoorden over wat het zingevingskader in deze film is, maar ik kan niet vinden wat een zingevingskader precies inhoudt.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
3.1K

Antwoorden (1)

Zingeving is een begrip uit o.a.de psychologie en betekent het zoeken naar de zin, de bedoeling of het doel van gebeurtenissen, of het trachten dit doel zelf te scheppen. Het woord zelf suggereert dat dit een actief proces is, wat erop wijst dat de zin van enig voorval geen vanzelfsprekendheid is. Zingeving kan gebaseerd zijn op verschillende elementen, waaronder geloof, rede of logos en esthetiek.
Het ZINGEVINGSKADER zijn de grenzen die jij aanlegt rond deze film en vooral het verhaal wat er in steekt. Geef dus b.v. aan wat jij zinvol vindt in het verhaal (de hoofdpersoon speelt in een volledig in scene gezette wereld zonder dat hij dat weet). Geef b.v. ook aan of jij dit zinvol en leerzaam of confronterend vindt voor andere kijkers.
Wat heeft de film met jou gedaan en waar werd volgens jou de grens overschreden (en was het overdreven en niet zinvol meer). Het wordt dus jouw interpretatie.