Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend de afkorting S.V.P?

Ik zie vaak ergens S.V.P voor staan maar ik weet nog steeds niet wat het nou precies betekend... ik dacht dat het iets met invullen te maken had, maar ik wil het nu wel eens een keertje precies weten.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
37.4K
anneliez
4 jaar geleden
s.v.p is zoals al gezegd dank u wel,
Ik denk echter dat jij de afkorting r.s.v.p bedoelt, die vraagt wel om een antwoord
RSVP (of liever: r.s.v.p.) betekent dat de afzender graag antwoord ontvangt op zijn brief of uitnodiging. Er wordt mee bedoeld dat de afzender wil weten of je wel of niet naar de gelegenheid (het feest, de bijeenkomst) komt. De afkorting r.s.v.p. is Frans en staat voor 'répondez s'il vous plaît': 'antwoord alstublieft'. Deze afkorting is lange tijd ook buiten Franstalige landen een heel bekende etiquetteterm geweest.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Merci = Dank u wel
S.v.p. = s'il vous plaît = alstublieft

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met s.v.p. wordt in de meeste gevallen een afkorting van het Franse s'il vous plaît bedoeld en deze betekent: alstublieft.

Men wordt dus verzocht iets te doen (of te laten) als men deze afkorting tegenkomt.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 18 augustus 2019 17:22: bron
Antoni
4 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

S.v.p. is de afkorting voor s'il vous plaît. Dat is dan weer Frans voor alstublieft/alsjeblieft.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
AlsJEblieft = s'il TE plaît

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding