Wat betekent het als een instantie of een persoon zich ergens in eerste instantie geplaatst zag?

Bijv: ... Zag zich in eerste instantie geplaatst of... betekent het zoiets als twijfelen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Nee, het heeft met twijfel niets te maken. Je twijfelt als je een keuze moet maken....'Wat is mooier of beter...zal ik A of B nemen?'

'In eerste instantie' betekent zoveel als; 'in het begin'...'eerst'.... 'aanvankelijk'....
Het is een eerste aanname van een gedachtengang die zich in jouw hoofd plaats vindt.
Je neemt iets aan en later blijkt het een verkeerde aanname te zijn geweest of je blijkt gelijk te hebben gehad.
amc
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, dat betreft geen twijfel. Maar een verschil van inzicht. De een denkt dat het voor elkaar is, maar de situatie (of het andere personeel van die instantie) beslist toch anders. Bijvoorbeeld: jij zag jezelf al geplaatst op nummer 1, maar toen bleek dat je nog een rondje extra moest schaatsen.
Amadea