waar vind ik een site voor mijn woordenschat te verbeteren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.5K
SimonV
5 jaar geleden
Hier staan de 1000 meest gebruikte woorden Nederland.
http://www.meest-gebruikte.nl/top-1000-meest-gebruikte-woorden-nederland/
Woorden waarvan je de betekenis niet kent, kun je hier opzoeken:
https://www.vandale.nl/
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Het ligt er natuurlijk aan of Nederlands jouw eerste taal is.
Misschien is het jouw tweede taal? Op welk niveau beheers je het Nederlands dan?
Dan krijg je ook een heel ander antwoord.
Misschien kun je jouw vraag verduidelijken?
Dan kan ik ook een goed antwoord geven.

Antwoorden (2)

Wellicht een open deur, maar Wikipedia is een goede om algemene kennis op te doen en daarmee je woordenschat uit te breiden. Op hun openingspagina heb je elke dag andere onderwerpen uitgelicht.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
teusvh
5 jaar geleden
Suggestie: begin eens met het woordje 'om'.
Zodat je niet meer per abuis het woord 'voor' gebruikt.
Meerdere sites, zie bronnen.
-----
Veel lezen, de krant -welke?- literatuur, de klassiekers en ook poëzie. Lees Louis Couperus, Multatuli en Gerard Reve... en nog veel meer. Zo kan je je woordenschat uitbreiden.
-----
Nieuwe woorden leren
1...Lees gulzig. Als je eenmaal van school afkomt dan zul je niet meer geconfronteerd worden met huiswerkopdrachten en proefwerken die je dwingen om nieuwe woorden te leren. Het wordt dan ook zeer makkelijk om helemaal te stoppen met lezen. Als je jouw woordenschat uit wilt breiden, is het echter verstandig om een leesschema op te stellen en je hier aan te houden.
Je kunt proberen om elke week één nieuw boek te lezen. Of je leest elke ochtend de krant. Kies voor een schema dat je fijn vindt. Lees niet te veel of te vaak als je dit niet fijn vindt. Kies voor een schema dat binnen je bereik ligt.

2 ... Lees literatuur. Daag jezelf uit om zoveel mogelijk boeken te lezen. Lees de klassiekers. Lees zowel oude, als nieuwe fictie. Lees poëzie. Lees Louis Couperus, Multatuli en Gerard Reve.
Probeer ook om non-fictie en technische boeken te lezen: op deze manier leer je niet alleen snel om op andere manieren te spreken, maar ook om op andere manieren te denken. Lees over een verscheidenheid aan onderwerpen, zoals filosofie, religie en wetenschap.
Als je vaak lokale kranten leest, probeer dan ook eens wat langere, moeilijke stukken in opiniebladen te lezen. Lees bijvoorbeeld eens Elsevier, Vrij Nederland, of HP/De Tijd.
Op Project Gutenberg[1] en LibriVox[2] kun je gratis een aantal Nederlandse klassiekers lezen.