Wat betekent het woord 'gurum'?

Ik kwam in een tekstuele conversatie met een Turkse het woord gurum tegen. Helaas ben ik vergeten te vragen wat het betekende. Bij googles (of ik doe iets fout) kwam ik niet echt een betekenis tegen. Kan iemand me vertellen wat het betekent?

5 jaar geleden
in: Taal
2.8K
Amadea
5 jaar geleden
Als ik het opzoek met Google Translate is de uitkomst "mijn goeroe".
Parra187
5 jaar geleden
bedoel je niet dürüm?
Castle
5 jaar geleden
Nee geen dürüm. Het was in tekst geschreven 'gurum'.

Antwoorden (1)

Guru heeft de betekenis van 'Goeroe' maar als je ergens trots op bent wordt ook het woord 'guru' gebruikt.
'Babamın en yakın arkadaşı, benim yüzme gurum', betekent zoveel als 'Mijn vaders beste vriend, mijn zwemgoeroe'. Ik denk dan ook dat het een vervoeging is van het woord 'guru'.
Als zelfstandig naamwoord is het woord 'gurum' niet bekend in het Turkse woordenboek....wel in het Indiaas. Daar betekent het zoveel als 'koe of buffel'.
amc