Hoe heet een meisje die op oudere mannen valt?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
20.5K
TurfGraver
5 jaar geleden
Is niet te zeggen.
Zijn zoveel meisjes namen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/kunst-cultuur/taal/vraag/201606/passend-nederlands-equivalent-gold-digger/

Antwoorden (3)

Dit wordt wel een gerbil genoemd. Het omgekeerde van een cougar.
Iemand die op veel oudere mensen of bejaarden valt, wordt wel gerontofiel genoemd.
Maar aangezien het al gauw lijkt of iemand niet normaal is, zou ik dit soort termen liever niet gebruiken.
SimonV
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Voor zover mij bekend is een gerbil een woestijnrat.
SimonV
5 jaar geleden
Je bent nooit te oud om wat nieuws te leren. ;-)
SentWierda
5 jaar geleden
Dan is het een weinig flatteus Saharaans beeld dat op het netvlies komt.
Golddigger is heel wat glamoureuzer.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Sinds jaar en dag wordt zo'n meisje een golddigger genoemd. Als althans de man kapitaalkrachtig is. En dat zijn mannen in combinatie met meisjes meestal.
5 jaar geleden
SentWierda
5 jaar geleden
Het Nederlands heeft een eigen woord voor de man die in zee gaat met een een golddigger: een suikeroom.