Heeft onzedelijk gedrag altijd betrekking tot seks?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
En als je door brievenbussen plast ?
SimonV
5 jaar geleden
Je geslachtsdeel tonen is onzedelijk.
Amadea
5 jaar geleden
Het urineren wordt in dat geval wildplassen genoemd en als de persoon daarop wordt betrapt kost hem dat € 140.

Antwoorden (1)

Volgens Van Dale zijn zeden heersende opvattingen over wat je wel en niet hoort te doen, m.n. op seksueel gebied.
Onzedelijk gedrag heeft dus vrijwel altijd met seksualiteit te maken, maar de interpretatie hiervan is wel erg ruim: in sommige culturen worden twee mannen die hand in hand over straat lopen al opgepakt wegens onzedelijk gedrag.
SimonV