Bestaat er een synoniem voor het woord "synoniem"?

Ik heb deze vraag nodig voor een project, dus ik ben benieuwd

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
3.6K

Antwoorden (2)

Wel meerdere: ander woord, betekenisverwant woord, kopiebegrip, tweelingwoord. synoniem (bn): betekenisverwant, gelijkbetekenend, gelijkluidend.
https://synoniemen.net/index.php?zoekterm=synoniem
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Van oudsher is het synoniem voor synoniem: zinverwant.
Het Woordenboek Koenen (1897) geeft een voorbeeld: Uitvinden en ontdekken zijn zinverwante woorden.
De leer of verzameling der zinverwante woorden is: synonymiek.