Hoe moet je hallo in het duits in een brief schrijven, als je niet weet aan wie?

Met school ga ik naar duitsland en ik wil een "bedankt kaartje" sturen aan degene waar ik in een huis kom. Maar ik weet niet wie er in dat huis woont. (Dus niet hoeveel en of het een man/vrouw is). Hoe moet je de brief dan beginnen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wel hangt er helemaal vanaf. Als het jonge alternatieve mensen zijn gebruik dan gewoon Hallo. Wil je het formeler dan gebruik je Sehr geehrte Damen und Herren. Maar Hallo kann dus zeker. Bv Hallo Gerne möchte ich ihnen herzlich danken für ihre Gastfreundschaft. Ich freuhe mich schon um Sie kennen zu lernen. Mit freundlichen Grusz (+naam) Ik ben duitstalig als moedertaal en heb jarenlang het secretariaat verzorgd van een Duits scheepvazrtbedrijf. Veel van mijn familie woont ook in Duitsland .En ik ga er vaak naartoe op vakantie....ook vaak bij Airbnb gastgezinnen. Vooral het gebruik van Sie und Ihnen is belangrijk....hoewel de Du vorm de laatste jaren meer gangbaar wordt gebruik je dit best niet bij mensen die je niet kent Sehr geehrte Frau gebruik je niet zonder naam erachter. Dat kilnkt dan zo als "geachte vrouw" . Je kan ook Dame/Herr gebruiken in de beleefdheidsvorm maar meervoud kan ook. Dan heb je meteen het hele gezin bedankt. Be-danken is Nederlands en wordt in het Duits gewoon danken.

Toegevoegd op 18 maart 2018 13:42: tekst

Je kunt beginnen met ...Liebe Leute... ( Beste Mensen ) en dan zou ik bv schrijven ...Ich möchte Ihnen danken... Doe je best Mayin!

Sehr geehrter Herr/Frau Ich wollte sie bedanken für..... (Ik wilde u bedanken voor....)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100