heet het -aanmeren vanaf het water of -vanuit het water?

Misschien is er zelfs een verschil asl het over de beweging of alleen de blik gaat?
je kijkt vanaf het water maar komt vanuit de plassen aan land?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
1.1K
Rieneke1
6 jaar geleden
Vanaf. Je komt toch niet omhoog vanaf de bodem?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een onderzeeër moet ook aanmeren hoor ;-)
Rieneke1
6 jaar geleden
Jajaja Jan, die meert dan aan vanuit het water. Hoewel ik nog geen onderzeeboot ben tegengekomen op de Kagerplassen :D

Antwoorden (1)

Je meert aan vanaf het water. Je bevindt je immers -met een boot- ook óp het water.

Overigens is aanmeren per definitie iets wat je doet vanaf het water. Waarom je dan erbij zou zetten dat je dit doet vanaf het water, is mij onduidelijk. Het lijkt mij dubbelop.
Antoni