Waar vind ik iemand die Sanskriet kan schrijven?

Ter nagedachtenis aan mijn moeder wil ik een kleine tattoo laten zetten. Onze mooiste reis was in Tibet, vandaar Sanskriet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
2.7K
Z512099
7 jaar geleden
Heb het zó gevonden: http://www.mandala-tattoos.com/sanskrit-tattoos-en-informatie.html

Het beste antwoord

Aan de Academy of Ayurvedic Studies in Amsterdam en ook via thuiscursussen geeft de docente Maaike Mulder momenteel lessen in het Sanskriet
Maaike geeft thuis privélessen ( Bergen -Noord Holland) in deze taal en kent veel mensen die bedreven zijn in het lezen en schrijven van het Sanskriet en bereid zijn een tekst in Sanskriet te schrijven of een afbeelding te adviseren om deze later te laten tatoeëren .
U kunt contact met haar opnemen via haar e-mail adres of een telefoontje.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De grootste kans maak je in India en dan voornamelijk onder Hindoes en Hare Krishna's.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sanskriet#Hedendaags_gebruik

Hedendaags gebruik
Sanskriet wordt door sommigen als een dode taal beschouwd, hoewel het nog steeds een officiële taal is in India. Als sterk verbuigende en archaïserende taal is de studie van het Sanskriet fundamenteel in het kader van de vergelijkende linguïstiek.
De leden van ISKCON, ook wel bekend als de Hare Krishna-beweging, leren de Heilige teksten uit de Veda's in het Sanskriet net als de vele liederen die ze leren zingen. Er wordt namelijk door deze groepering uit geen enkel ander standaardwerk geleerd dan wat in het Sanskriet is verschenen. Tijdens bruiloften worden er speciaal brahmana's aangetrokken, die gespecialiseerd zijn in het chanten van Vedische mantra's om zo het echtpaar bescherming en voorspoed mee te geven.