Is 'soms vraag je me vragen waar ik geen antwoord op weet' correct nederlands?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Swagwalker, zo als Zondag en Ineke zeggen: Men stelt een vraag of
Men vraagt een antwoord 'Soms vraag jij mij vragen' betekent om heel precies te zijn:
Soms vraag jij aan mij om vragen
Vergelijk:
Soms vraag jij mij boeken
Soms vraag jij aan mij om boeken

Antwoorden (2)

Het moet zijn "Soms stel je me vragen waar ik geen antwoord op weet".
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
+
Of "Soms stel je me vragen waar ik geen antwoord op heb" kan ook.
zondag
7 jaar geleden
Ja ook goed.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Waarom is de zin van de vraagsteller incorrect?
zondag
7 jaar geleden
Het is 'vragen STELLEN' en niet 'vragen VRAGEN'. Dat zou jij toch moeten weten MrTomaat.
Amadea
7 jaar geleden
Of je kunt ook in correct Nederlands zeggen: "Soms vraag je me dingen waar ik geen antwoord op heb".
Alles wat een Nederlander kan lezen en geen andere betekenis aan kan geven is correct Nederlands. Alleen kan de zin grammaticale of spellingfouten hebben.
Ik val alleen over, dat het geen zin is, want geen hoofdletter en geen punt. En "je" en "me".