Wat betekent : Welkom (en daaronder) TOV , ERS ?

Ik zocht een plaatje (december/kerst) en kwam deze tekst tegen. Wat bekent dit?

http://slideplayer.nl/slide/2221791/

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1.8K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zijn reliquenten: http://www.tov.nu/joomla/over-tov/waarom-de-naam-tov.html

Antwoorden (2)

Volgens mij heeft de opsteller van het bericht een verkeerd leesteken gebruikt en moet het zijn TOV'ers Ofwel mensen die aangesloten zijn bij het TOV. Geen idee wie dat zijn maar aan de rest van de tekst te zien zal het een kerkgemeenschap zijn
7 jaar geleden
TOV! is de christelijke vereniging van Wekerom.
Tov-ers zijn dus de leden van deze vereniging.

Met dank aan FreekFluweel:
TOV is het Hebreeuwse woord voor: erkennen, aanvaarden en goedkeuren. Als God de mensen maakt, gebruikt Hij dit woord. ‘TOV, je mag er zijn!’ Het is de grondtoon voor ons leven. Als je je erkend en gewaardeerd voelt, voel je je TOV.

Toegevoegd na 8 minuten:
Tof is ook ontleend aan het Hebreeuwse tôb: goed (Zo schrijven we zowel "mazzeltov" als "mazzeltof").
SimonV