hoe kan je een (engelse) leestoets goed maken?

Ik heb morgen een Engelse leestekst als toetsweek toets.. Ik vraag me wel af of er nog bepaalde dingen zijn waardoor een voldoende halen makkelijker wordt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
3.6K

Het beste antwoord

Als je een woordenboek mag gebruiken: Gebruik die dan! Niet te veel anders kun je in tijdnood raken. Je kan ook nog even engelse niewsberichten lezen om er alvast in te komen. Voor de rest zijn er vrij weinig korte termijn tips. Over een langere periode zou je examenteksten kunnen maken, daar moet je je leraar voor raadplegen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer eerst zowls ze dat bij ons noemen de tekst goed te 'scannen'. Kijk hierbij naar de titel, plaatjes, tussenkopjes en de bron. Lees desnoods alvast de eerste alinea om een goede indicatie te krijgen van waar de tekst over gaat. Wat bij mij zelf vaak helpt is even alle vragen doorlezen en dan de hele tekst lezen. Zodra ik merk dat er iets in de tekst staat dat in de vragen stond streep ik de zin aan met een marker. Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is wat te laat voor je toets maar misschien heb je er nog iets aan voor je volgende toets. Ik probeerde voor mijn Engels toets altijd een deel van een Engels journaal te luisteren om even in het Engels te komen.
Verder las ik nooit het hele artikel als het niet nodig was, dat scheelt je tijd.
En als je een woordenboek mag gebruiken, gebruik hem efficiënt :) Zoek niet elk woord dat je niet kent op, maar bedenk eerst of je het woord nodig hebt om het antwoord goed te hebben. Elk woord opzoeken kost een hoop tijd. Ik hoop dat de leestoets goed ging!