Als A beter dan B is, kan je dan zeggen dat B superieur is aan A?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Nee juist niet. Superieur betekent juist beter.
Als A beter is dan B, dan is A dus superieur aan B
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Superieur in de zin van "beter dan" betekent inderdaad dat iets vele malen beter is dan het vergelijkingsmateriaal. Dus niet een klein beetje beter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedoelde ik ook eigenlijk, maar ik heb het andersom neergezet. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Nee, dan is B inferieur aan A. Inferieur is het tegenovergestelde van superieur.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Door de zinsconstructie veranderen de feiten niet; een overbodig antwoord; een min.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik verander de zinsconstructie niet. Maar bedankt voor je toelichting. In ieder geval geen anonieme min.