Als je zegt "Iemand" vertelde mij, dan wil men eerst graag weten wie die iemand is, in plaats in te gaan op het verhaal. De luisteraar neemt direct aan dat jij weet wie die "iemand" is.
Zeg je: ik heb mij laten vertellen dan is dat neutraler en is de kans kleiner dat de luisteraar van onderwerp verandert via een tegenvraag.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bij "iemand" trekt men snel de conclusie dat je wel weet wie die persoon is, maar de naam niet wil noemen.

Bij: ik heb mij laten vertellen, blijft de bron meer in het ongewisse. Ik heb mij laten vertellen, ik heb mij ooit mij ooit laten vertellen, maar weet echt niet waar, wanneer en door wie. Dat is iets abstracter.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Zo zie ik hem ook.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Complimenten aan jou, goed punt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het goed verwoorden van iets, je 'point' of je vraag is zo belangrijk. Het ontbreken van interpunctie is niet alleen vermoeiend lezen, maar ook verwarrend en een net andere bewoording kan het hele verschil maken! Plus +