Wat is de juiste manier van notatie van namen in een database? Bijv. mevr. A.J. van Lierse - van der Knaap?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
6.5K

Antwoorden (3)

Zoals je zelf wilt!

Maar hoe ik dat altijd heb gedaan toen ik de ledenadministratie van een vereniging bijhield: een exceldocumentje waarin ik de delen van de naam uitsplitste over verschillende kolommen. Bijvoorbeeld:

Voorletters: A.J.
Voornaam:
Tussenvoegsel: van
Achternaam: Lierse - van der Knaap (NB je kunt natuurlijk ook meisjesnaam met bijbehorend voorvoegsel eigen kolommen geven!)
Dhr./Mevr: Mevr.

En dan over het algemeen verder met de kolommen:

Postcode
Huisnummer
Huisnummertoevoeging
Straatnaam
Woonplaats
Vast nummer
Mobiel nummer

En wat je er maar nog meer kwijt wilt!

Als je vooral graag een lijst wilt die je uit kunt printen, dan zou ik het op alfabetische volgorde van achternaam doen:

Lierse - van der Knaap, mevr. A.J. van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord is beter. De mijne is weg
Dat ligt eraan waarvoor je het gaat gebruiken. Als je ALTIJD "mevr. A.J. van Lierse - van der Knaap" zo schrijft dan kun je het heel goed in 1 veld opslaan. Maar als je wilt kunnen sorteren of geslacht bijvoorbeeld moet dit al apart. Dus er is geen juiste manier, alleen de beste manier voor jou toepassing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lierse A.J. van Mv
Knaap van der Mn
Eigenlijk zoals het geloof ik in het telefoonboek vermeld wordt.
Was dit je vraag?