Ik ben super slecht in engels?

en ik leer er super veel aan kunnen jullie misschien een tip geven of me helpen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
11.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben in uitspraak en grammatica allebei slecht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
das leuk, hier heb je er nog zo een
Erna55
6 jaar geleden
10 Leeftijdsgrens voor Geregistreerde Gebruikers
10.1 De Website is niet gericht op personen die jonger zijn dan 16 jaar. Een Bezoeker verklaart door het invullen en versturen van het Registratieformulier dat hij/zij 16 jaar of ouder is.

Het beste antwoord

De snelste en simpelste manier (zonder grote verhuizingen of het stampen van rijtjes en regeltjes) is om films/series/documentaires waarin Engels gesproken wordt te bekijken, maar dan met Engelse ondertiteling in plaats van Nederlandse. Bij de meeste dvd's waarbij je normaal 'Nederlands ondertiteld' selecteert, kan je ook 'English subtitles' kiezen.

Het is hierbij belangrijk dat je geen Nederlandse ondertiteling hebt. Je leert zonder deze ondertiteling te letten op wat er in het Engels gezegd wordt. In het begin is de Engelse ondertiteling handig om te wennen aan de manier van spreken en articuleren.

Hierdoor ontwikkel je na een tijdje een (onbewust) gevoel voor Engelse woorden, zinnen en articulatie. Als je basis voor je Engelse zinsvorming en woordenschat gelegd is, kan je overstappen op boeken of wat Engelse programma's die moeilijker te begrijpen zijn (zoals CNN nieuws of discovery documentairesf).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (24)

Ga in Engeland wonen,sneller kun je de taal niet leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken lezen! Leen simpele Engelse boekjes bij de biep en leef je uit. Als je het héél vaak ziet en hoort, leer je het echt veel sneller. Je kunt ook kinderprogramma's op de BBC kijken met de Engelse ondertitels er onder als je een hekel aan boeken hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede tip tv kijken +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar meestal is de ondertiteling zo snel voorbij,je het niet gelezen kunt krijgen. Zeker als je nog geen engels kent, of zeer weinig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat zijn de ondertitelings codes voor: BBC en cnn. ik heb 888 geprobeert maar die zijn het niet.
Weet je leeftijd niet maar ga eens een poosje uit in een Engelse of Ierse Pub, dan pik je snel veel op. Meeste gaat in het engels en je hoeft niet gelijk de grens over.

Toegevoegd na 49 seconden:
Dus het aangename met het nuttige verenigen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan eventueel op internet leren. Zie link!
http://www.leren.nl/rubriek/talen/engels/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bijvoorbeeld vaak naar de BBC met engelse teletekst (ceefax) ondertiteling via pagina 888. Het is aangetoond dat je sneller een taal leert als je de woorden hoort en tegelijkertijd ziet. Dit kan je natuurlijk ook met dvd's doen english for the impaired hearing als ondertiteling aanzetten. Dan pik je onbewust veel op van de taal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vervelend maar ik had baat bij bijlessen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je van commedies houdt. Voor mijn zoontje heb ik de serie "Did you rang my Lord" gekocht. Op DVD, afspeelbaar MET end ZONDER ondertiteling.
Heeft ie zich erg mee vermaakt en zijn engels is er beter van ge worden.

(Andere engelse series zullen wel net zo goed zijn vermoed ik.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk veel engelstalige televisie programma's eerst met ondertiteling dan zonder, ik heb mijn engels te danken aan tv en nu is het mijn tweede taal, toen ik engels op school kreeg kende ik dat allemaal al! Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plusje, heb ik ook gedaan haha :-)
hele dag alles in engels denken en veel praten,ook bijlessen volgen en via internet cursus volgen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Houd je van stripboeken? Lees ze dan in het Engels!
Wat mij enorm geholpen heeft met Noors leren is het lezen van Donald Duck in die taal... Dat zou op scholen verplichte lectuur moeten zijn, voor alle vreemde talen! Door de vele plaatjes kun je de onbekende woorden zo raden uit het verband van de zin.
Voor de uitspraak kun je cd's kopen met Engelstalige liedjes, geen popmuziek, maar bijvoorbeeld volksliedjes die iedereen in Engeland kent. Mèt tekstboekje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik speel al sinds jonge leeftijd veel spellen, en het klinkt misschien als een verslaving, maar ik doe het nu vrijwel nooit meer en mijn Engels is ontzettend goed.
Echter, er zijn inderdaad goedkopere oplossingen, zo zijn er audiocursussen, leer je toch passief Engels tijdens het kijken naar films/series met ondertiteling - zonder ondertiteling is het natuurlijk een perfecte manier van leren - en je zou jezelf eens aan een (strip)boek kunnen wagen. Het werkt allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je een min geeft zeg er dan bij waarom!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vraag ik me inderdaad ook wel af. Maar ik denk dat het puur wraak is van de mensen die mij niet zo lief vinden.
Toen ik op het voorgezet onderwijs zat was ik ook heel slecht in Engels. We hadden 1 uur in de week een bijles uur waar je naar de bijles kon van het vak wat je wou. 1 docent per vak gaf die les dan. Hopelijk hebben jullie die mogelijkheid ook? Het fijne van die les vond ik bij een ander vak dat een andere docent het gaf. Daarom kreeg ik een andere uitleg en dat snapte ik beter.
Ik ben nu 24 en nog steeds kan ik me denk ik niet redden in het engels. Ik kan het al wel redelijk verstaan, maar als ik wat moet zeggen dan wordt het zweten. Het helpt me wel om engelse tv te kijken. Leuke series bijvoorbeeld en dan het verhaal proberen te volgen zonder de ondertiteling te lezen. Je hebt ook leuke series op comedy central wat engels bijna leuk zou maken.
Misschien ken je iemand die goed engels kan waar je een keer mee kan oefenen? Het kan heel simpel blijven en omdat diegene ook nederlands kan hoef je niet bang te zijn dat je fouten maakt en hij/zij je niet begrijpt. Vertel eens in het engels hoe je heet, hoe oud je bent, wat je hobbies zijn, kortom.. vertel alles wat je kan! Misschien krijg je daar ook wel een beetje meer vertrouwen van, want je kunt echt wel iets!
Oh ik weet nog iets! Naar welke muziek luister je? Ook engels misschien? Luister daar eens extra goed naar. Misschien kun je wel iets verstaan. Zoek de songtekst van een heel leuk liedje op en vertaal het met onderstaande site. Luister het liedje en lees de nederlandse songtekst tegelijk mee en de volgende keer weet je al een beetje waar het over gaat. Hier leer je altijd wel een paar woorden van.
Kortom, engels leren is niet alleen woordjes stampen en moeilijke grammatica leren. Dit zijn wel belangrijke dingen, maar je engels kun je zelf bijleren door veel leukere dingen. Tv kijken, boekje lezen, liedjes luisteren.. hier leer je echt veel van en met meer kennis van de taal kun je de grammatica ook beter begrijpen.
Ik hoop dat je er iets aan hebt en ik wens je heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Begin met Engelse kinderboekjes. Die zijn in eenvoudig Engels geschreven.
Zoek elk woord op dat je niet kent.
Maak een woordenlijst in Excel van de opgezochte woorden.
Zet bij elk woord in een kolom in welke categorie het woord hoort. Bijvoorbeeld voorwerpen uit de tuin (Daar zet je een T achter
Bij voorwerpen uit de slaapkamer , daar zet je in die kolom een bijvoorbeeld een S achter.
Als je gaat sorteren kan je sorteren op categorie.
Op het laatst heb je van elke categorie een verzameling woorden gemaakt.
De woorden die je nog nodig hebt, zoek je apart op en vul je aan.
Verder inderdaad proberen veel Engels te spreken, zoals hierboven al is vermeld.

Veel succes, Paasei
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een grote vergissing dat kinderboeken eenvoudiger zijn dan gewone boeken in een vreemde taal. Integendeel de woorden en zinnen zijn niet eenvoudiger, hooguit anders, en het is lastiger geinteresseerd te blijven.
Ask everyone around you to talk to you in English and practise it your self too. That's the best way to learn a language. Besides living in the country itself. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een taal betstaat uit een aantal aspecten t.w. woordenschat, gammatica, lezen, schrijven, spreken en verstaan.
Om een taal te spreken moet je over een woordenschat beschikken, dit eenvoudig stampen. Maak een lijst van engelse woorden die je nog niet kent.
Schrijf links van die woorden de betekenis eventueel met wat uitdrukking of zinnen waar het woord in voorkomt.
Als je zo`b twintig woorden/zinnen of uitdrukkinge hebt dek je de linker kolom met vertaling af. Dan lees je een voor een in jezelf op een geeft de vertaling.
Alle woorden die je fout had schrijf je opnieuw op en doe weer hetzelfde tot je alle woorden kent.
Dan maak je weer een neuwe lijst.
Lees engelse boeken en kijk films (zonder ondertitel)
Schrijf woorden die je hoort en niet kent op en zoek die later op en zet die weer in een lijst en dan weer stampen.
Dit kun je ook met radio doen.
Probeer ook met engelstalige in contact te komen voor je conversatie oefeningen.
Leren is een vak op zich en jo pech is dat je en je engels (en waarschijnlijk ook andere vakkena) en dat je je verder moet ontwikkelen in leren. Maak verbanden tussen woorden die je hoort en die je al kent.
Zoals met veel dingen die je moet leren moet je je er de tijd voor gunnen en (zeker in het begin) veel werklust en doorzettingsvermogen tonen.
Leren is enerzijds keihard werken maar ook op zijn tijd rust nemen want op een gegeven moment neem je nog maar zo weinig op dat je beter kunt rusten om alle stof de tijd te geven te bezinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boeken lezen, engelse programma's kijken! je leert veel door tv te kijken en veel oefenen.. Ik was ook slecht in engels en door die dingen te doen.. geslaagd met een 7.. dat heb ik nooit gedacht :) succes ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
chatten in het engels helpt ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben ook erg slecht in engels
thuis probeer ik af en toe met me ouders engels te praten
woorden waar ik niet uit kom op te zoeken en op te schrijven, goed opletten op school
geen programmas met ondertiteling kijken (afplakken?)
dvd's met engelse ondertiteling
en lezen,
liedjes vertalen
etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zelf heb mijn engels geleerd door jarenlang engelse films te kijken(met ondertitels in het begin en later zonder) en engelse computerspelletjes te spelen.

het kan ook helpen om met één bepaalde persoon steeds engels te praten. zo heb ik een keer 4 weken lang met een vriend engels gepraat voor ons examen. ik had vervolgens een 8 voor mijn examen.

suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
okay, je bent superslecht in engels!
Maar je hebt ook positieve kanten hoor.
Het is beter om je tijd en energie te steken in die aspecten die je wel goed en gemakkelijk afkan.
Waar je niet goed of zelfs slecht in bent kost heel veel energie en zonder gewenste resultaat.
Je bent en blijft namelijk slecht in engels.
Doe je best om het totaalplaatje te verbeteren door gericht tijd en energie te stoppen in datgene wat vanzelf gaat (waar je goed in bent). En vraag begeleiding bij datgene dat niet
vanzelf gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet duidelijk wat je zo moeilijk vindt aan engels (grammatica, woordjes, uitspraak)...maar wat algemene tips kunnen zijn:

Lees engelse boeken, en kijk naar engelse films... en probeer ze te kijken zonder naar de ondertitels te kijken...

En verder kun je misschien ergens een oud grammaticaboek op de kop tikken ...saaier, maar wel vaak veel duidelijker dan tegenwoordig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gamen.
Dat helpt echt!
En luister engelse muziek, en achterhaal wat ze nou eigenlijk zeggen.
Probeer een beetje engels te spreken op www.Omegle.com
Dat is een website waar je met iemand over de hele wereld kan spreken. Helemaal anoniem. Meestal wordt daar gewoon engels gesproken.
En als het gene hierboven niet helpt,
probeer dan muzzy :P

Succes! ;)

Toegevoegd na 7 minuten:
Ow, en dit is misschien wel een leuk en leerzaam spelletje.
Het is een tower defense game (je kent misschien wel, monster die via een pad naar je "toren" gaan en je ze moet tegenhouden met kannonen) alleen moet je hierbij de monsters neerschieten met letters. Dit doe je door engelse woorden te typen.
Leuk, leerzaam en een beetje verslavend :P

http://www.newgrounds.com/portal/view/513573
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop gewoon een muzzy pakket voor 200 EURO!!
niet dus, was een grapje.

Op YouTube staan heel wat Engels leer filmpjes daar kun je kijken.

Op internet kun je ook vaak wel wat vinden.

Ga in Engeland wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vraag naar bijles dat heeft ookgeholpen met mij
luister veel engelse leidjes en kijk ook films zonder ondertitling;0