Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe noem je de vaardigheid als je van te voren van alles regelt?

dingen uitzoeken vóór dat je ergens heen gaat. ipv gewoon maar gaan met de kans dat er dan iets dicht is bijvoorbeeld
ik zoek gewoon naar een goed woord voor deze vaardigheid...

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
7.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Organisatievermogen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Controle freak.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Erna55
9 jaar geleden
+ . Wanneer je niet weg kunt zonder iets uit te zoeken, dan is het inderdaad controle- freak.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
Die vaardigheid zou je organisatietalent kunnen noemen.
(Lees meer...)
Amadea
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
In eerste instantie dacht ik dat het antwoord al gegeven was (organisatievermogen).
Maar met talent geef je juist aan dat het om een natuurlijk vermogen om iets goed te doen gaat.
Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus met zo'n talent werkt iemand Hij werkt gestructureerd en georganiseerd
Ik zou het 'plannen' noemen.
Het is een totaal plaatje van informatie verzamelen en een overzicht hebben van de afhankelijkheden t.o.v. alle info. Om dan te anticiperen heb je ook inzicht nodig in bijv. evtl. reacties en dan moet je afwegen tussen prioriteiten en risico's en die ook kunnen inschatten. Je moet dus echt een regelaar of organisator zijn
om goed te kunnen plannen. Het is wel degelijk een vaardigheid die niet iedereen bezit.
(Lees meer...)
amc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Strategisch denken.
Ik zou iemand die deze vaardigheid beheerst een anticiperende risico-analist noemen....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding