Waar staat de afkorting tlgd. voor?

In een uitspraak van de Hoge Raad staat het volgende: Wat betreft de mogelijke samenwerking bij het tlgd. medeplegen is bovendien in haar algemeenheid onjuist de opvatting van het Hof dat “om tot een bewezenverklaring van medeplegen te kunnen komen in een situatie waarin niet vaststaat wie de bestuurder is geweest, is (…) vereist dat de rollen van de bestuurder en de bijrijder volstrekt inwisselbaar zijn”.

Waar staat hier tlgd. voor?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Taal
1.6K

Antwoorden (1)

TLGD = tenlastegelegd.
Hoewel je tlgl zou verwachten.

Zie ook bijvoorbeeld: " Door verdachte vrij te spreken van het onder 1 meer en meest subsidiair tenlastegelegde heeft het Hof vrijgesproken van iets anders dan was tlgd."
SimonV
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus,
Het tenlastegelegde (tlgl) en hetgeen was tenlastegelegd (tlgd)