Wat betekend het woord depose op een regilieus medaille ?

Wat betekend het woord depose op een regilieus medaille?
Het is een medaille waar aan een kant paus benedictus xv opstaat en aan de andere zijde magaritha maria alacoque.

9 jaar geleden
in: Taal
2.5K

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk 'geregistreerd' of 'copyright'. Daarvoor wordt op goederen van Franse herkomst de omschrijving 'DEP' of (voluit) DEPOSE gebruikt.
Computoon
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Het is geen Frans, maar Italiaans. Want afkomstig uit Vaticaanstad.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In Vaticaanstad wordt niet alleen Italiaans gebruikt. Ook Frans (Zwitserse garde) wordt daar gesproken. Op zo'n medaille zou het meer voor de hand liggen dat het noch Italiaans, noch Frans is, maar Latijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het, volgens de maker, een echte is, met de rechten die erbij horen. Volgens dit opschrift mag je het bijvoorbeeld dus niet namaken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Depose betekent ingeleverd, ingelegd. De talen Frans, Spaans, Portugees, Italiaans, Frans hebben haar oorsprong uit het Latijn. Het heeft, denk ik...., te maken met de echtheid (verzegeling) van het product.