hoe maak je een eigen taal?

ik maak een boek, en ik wil hier graag mijn eigen taal inzetten voor verschillende dingen. maar waar moet ik beginnen? (eerst tekens maken, en dan?)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
1.7K
SimonV
10 jaar geleden
Als je Engels kunt lezen, kun je met Google veel tips vinden: https://www.google.nl/#q=make+your+own+language Zie bijvoorbeeld:
http://www.wikihow.com/Create-a-Language
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kan niet zomaar een eigen taal maken.
het kan jaren duren om in je eentje alles te doen.
alleen al nagaan dat het honderden jaren geduurd heeft om de nederlandse taal te ontwikkelen.

Het beste antwoord

Veel talen in fantasyboeken die ik gelezen heb zijn gebaseerd op Keltische of Scandinavische talen.
En aangezien ik die taal niet beheers, weet ik niet wat ze er aan veranderd hebben. Dus schrijf eerst teksten die je wilt vertalen, en kijk ook naar de figuren die de taal spreken. Ik ga nog steeds van fantasy uit, en dan denk ik dat personen die in bergen (trollen of gnomen) of aan de kust wonen, hardere klanken gebruiken dan mensen uit de bossen (elfen) Maar ook personen die meer als mensen zijn zullen een taal hebben die past bij hun omgeving