wanneer is het play, go of do als je een sport doet?

Soms is het I play football bijvoorbeeld, soms I do boxing en anders I go cycling.... wanneer is nu wat?? en heb ik de voorbeelden goed?????

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3K

Het beste antwoord

- go als het gaat om woorden die eindigen in -ing, als je ergens naartoe gaat: I go boxing
- play als het om een balsport of competitieve sport gaat: I play soccer, I play poker
- do by andere sporten: I do yoga

Van je voorbeelden is boxing dus onjuist: dat moet I go boxing zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

I play , gaan we vaak gebruiken bij balsporten en competities : I play football , baseball , golf , board games , basketball , tennis etc.
I go gaan we gebruiken bij -ing : I go camping , dancing ,jogging , running ,hiking , riding etc.
I do gaan we vaak gebruiken bij individuele acties : I do Aerobics , I do gymnastics , I do judo , I do karate etc.