Waar komt de uitspraak "lekker hoor" vandaan?

In mijn omgeving zijn er steeds meer mensen die te pas en te onpas "lekker hoor!" roepen met een overdreven Amsterdams accent. Wat ik me afvraag..... wie heeft deze uitroep zo bekend gemaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is lastig te zeggen, hoor dat al jaren. Lijkt me niks nieuws?
Antoni
10 jaar geleden
Bedoel je misschien: "Ja, hoor!" van presentator Maxim Hartman?

Antwoorden (1)

Nieuwe uitdrukkingen worden alleen zeldzaam door iemand bedacht en bewust ingevoerd. Taalontwikkeling is een dynamisch proces en nieuwe woorden en uitdrukkingen worden geleidelijk verspreid over de bevolking zonder dat je kan aanwijzen bij wie het is begonnen.