Wanneer kan je een gebeurtenis 'recent' noemen?

Ik vraag me af er een tijdslimiet aan het woord recent is verbonden. Dus zijn paar dagen recent? Paar weken, maanden etc?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Taal
3.7K

Antwoorden (2)

Een paar dagen geleden is zeker nog recent! Een week ook nog maar verder niet :)

Toegevoegd na 1 uur:
Eigenlijk is dit een moeilijk vraag! Want het is te zien in welke context, WOII is zelf wel vrij recent gebeurd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Totaal onwaar, de tweede wereld oorlog is zelfs vrij recent te noemen. Als je het vergelijkt me de gehele geschiedenis van de mens. Recent is heel context gevoelig.
Dat begrip is relatief en hangt af van de context.

Het 'onstaan' van de mens is een recente gebeurtenis. Hoewel dit ongeveer 70000 jaar geleden gebeurt is. Desondanks noemt men dit nog altijd recent omdat andere levensvormen al miljoenen jaren bestaan.

Anderzijds heb ik vorige week een vis gevangen, dat is recent gebeurd. Vorig jaar heb ik ook een vis gevangen. Dit is niet meer recent.
ahet zou ook kunnen dat iemand die dagelijks vist zijn vangst van vorige week als niet-recent beschrijft.