Bij wie kan ik hulp vragen om een gratis correct brief zonder fouten te schrijven?

Mijn nederlands zijn wel goed maar niet op schrijven,dus ik wil graag iemand mijn kunnen helpen.
Mijn vraag is; Bij wie kan ik hulp vragen om een gratis correct brief zonder fouten te schrijven,zoals bij de website Gratis Advieseurs?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
6.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel fouten help!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is dus ook het probleem wat deze vraagsteller aangeeft. Problemen met goed schrijven.

Antwoorden (3)

Er zijn vrijwilligers organisaties, die hiermee kunnen helpen.

Bijvoorbeeld het Gilde in Rotterdam (zie link) heeft vrijwilligers die anderstaligen kunnen helpen met conversatie-les. Dat houdt in dat mensen andere mensen helpen de taal te leren spreken.
Daarnaast zijn er ook mensen die bijvoorbeeld goed zijn in tekenen of in computeren of Nederlands schrijven.

Neem contact op en vraag wat je nodig hebt, er is vast wel een vrijwilliger die Nederlands goed kan schrijven en jou kan helpen met een correcte brief zonder fouten.

http://www.gilderotterdam.nl/toon.php?pag=homepage

Bezoekadres: Glashaven 42-50, Rotterdam
Postadres: Postbus 208, 3000 AE Rotterdam
Telefoon (010) 436 28 44
e-mail: gilderotterdam@cvd.nl

Toegevoegd na 20 uur:
In bijna iedere provincie is Het Gilde werkzaam/vertegenwoordigd, via de website kun je kijken waar zij zitten en wat voor jou de prettigste vestiging is.
Wanneer het te ver is, kan je ook bij Het Gilde informeren naar een bij hen bekend particulier initiatief ( zoals misschien een buurthuis ), die hebben soms op kleinere schaal ook vrijwilligers.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij het schrijven van een goede brief heb je met 3 dingen te maken :
1 - de indeling van brief en enveloppe
2 - Juiste spelling
3 - Juiste formulering

Voor punt 1 kun je informatie op internet vinden. Bijvoorbeeld op :
http://boeken-ict-opleiding.allerbest.nl//rapportage/brief-opstellen.html

Voor punt 2 kun je een spellingchecker gebruiken in een tekstverwerkingsprogramma waar je de brief in schrijft. Maar let op, niet bij alle woorden werkt dit perfect.

Punt 3 Goed kunnen formuleren is meestal een kwestie van ervaring door de tijd heen.

Probeer eerst zelf je brief te schrijven. En daarna iemand te zoeken om je brief te laten controleren.

Ik raad je aan om in je omgeving iemand te zoeken die goed is in de Nederlandse taal. (kennis, buren).
Je zou ook iemand van Humanitas kunnen vragen. Dat zijn vrijwilligers die ook mensen met de administratie helpen.
Ook zou je je in kunnen schrijven bij dit forum en om hulp kunnen vragen:
http://www.dutchgrammar.com/forum/index.php
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaak kun je in buurthuizen wel terecht met dit soort vragen. Of zoek een vriendelijke buurman op die je erbij wil helpen?