Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er altijd een onderwerp in een japanse zin?

Ik leer japans en ik heb begrepen dat er veel manieren zijn om het woord 'ik' te vertalen. Is er altijd een onderwerp in een japanse zin als een los woord, of is het net zoals in het spaans in het werkwoord opgenomen? Of beide?

Alvast bedankt


mvg,


Paladino

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
729

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het antwoord is nee.

Uit de Wiki; "Het Japans is een zeer analytische taal. Het eerste dat opvalt is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen enkelvoud en meervoud. Ook geslacht speelt geen rol binnen de grammatica. Daarnaast worden onderwerpen vaak in zinnen weggelaten, wat tot vreselijke verwarring kan leiden indien men een gesprek niet van begin tot eind volgt.".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, nee. Losse onderwerpen bestaan wel, maar in het werkwoord zelf vind je nooit een onderwerp. Zijn of niet zijn, verder geen info. En losse onderwerpen worden ook makkelijk weggelaten als het Japanse Denken toeslaat: het maakt niet uit wie iets doet, als het maar gedaan wordt.
Wakarimasu ka?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding