Is er altijd een onderwerp in een japanse zin?

Ik leer japans en ik heb begrepen dat er veel manieren zijn om het woord 'ik' te vertalen. Is er altijd een onderwerp in een japanse zin als een los woord, of is het net zoals in het spaans in het werkwoord opgenomen? Of beide?

Alvast bedankt

mvg,

Paladino

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (1)

Het antwoord is nee.

Uit de Wiki; "Het Japans is een zeer analytische taal. Het eerste dat opvalt is dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen enkelvoud en meervoud. Ook geslacht speelt geen rol binnen de grammatica. Daarnaast worden onderwerpen vaak in zinnen weggelaten, wat tot vreselijke verwarring kan leiden indien men een gesprek niet van begin tot eind volgt.".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, nee. Losse onderwerpen bestaan wel, maar in het werkwoord zelf vind je nooit een onderwerp. Zijn of niet zijn, verder geen info. En losse onderwerpen worden ook makkelijk weggelaten als het Japanse Denken toeslaat: het maakt niet uit wie iets doet, als het maar gedaan wordt.
Wakarimasu ka?