Waarschijnlijk zal iemand uit de omgeving van Zoetermeer de betekenis kennen. Door het op te zoeken weet ik het nu trouwens ook! Een ruituit is wat ze in Zoetermeers dialect zeggen over een vrouw die alles eruit flapt. Een ruituit (ook: ruitemetuit) is dus een flapuit, een kletskous.

Zie de link voor een onderbouwing hiervan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
pinnetje
11 jaar geleden
oké, bedankt. alknobe
ik hoop op nog meer mensen die het woord herkennen en aan kunnen geven waar ze het gehoord hebben.
pinnetje
11 jaar geleden
dank

Andere antwoorden (1)

Tja die plaatselijke uitspraken weet wat. Hier in de Alblasserwaard zeggen wij geen ruituit maar flapuit. Die man of vrouw flapt er zomaar alles uit.

Toegevoegd na 9 uur:
Maar Ruituit is door mij nog nooit gehoord. Totaal nieuw.