Is toen ik hier begon te wonen, wel een goede zin?

Als ik er zo over nadenk klinkt het wat vreemd. Of kan ik beter zeggen, toen ik hier ging wonen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
toen ik hier ging wonen is in ieder geval goed. "Toen ik hier begon te wonen" klinkt in mijn oren ook een beetje vreemd...

Het beste antwoord

je begint niet niet ergens te wonen, je gaat ergens wonen of je komt ergens wonen, dus: ik kwam daar wonen of ik ging daar wonen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (2)

Toen ik hier kwam wonen. Toen ik hier ging wonen .... zijn goede alternatieven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee. Van wonen kun je niet zeggen dat je ermee gaat beginnen. Tenminste, in Nederland is het gebruikelijk om je hele leven in een woning te leven. Alleen als je de eerste jaren in een tent of caravan zou hebben gewoond zou je kunnen spreken van beginnen te wonen in een huis.
"Toen ik hier ging wonen" is inderdaad een betere zin. Of: Toen ik hier kwam te wonen.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet "kwam te wonen" wel "kwam wonen".
Amadea
11 jaar geleden
Als het over een gebouw gaat dan kan je zeker wel zeggen dat je daar kwam te wonen.